Datcha Project — From ... (Weaving Large) 2014 © Melik Ohanian Datcha Project — From ... (Weaving Large) 2014 © Melik Ohanian Datcha Project — From ... (Weaving Large) 2014 © Melik Ohanian
Status Area
    • Melik Ohanian
    • Datcha Project
    • — From ... (Weaving Large)
    • 2014
    • Inkjet print on cut and woven plastic.

    • Dimension: 420x360 cm & 360x240 cm
    • Courtesy the artist and Galerie Chantal Crousel
work: #148 | category: photography

From… est la première image exposée du Datcha Project depuis sa création. Il s'agit d'une vue prise depuis le lieu du projet — même point de vue observé durant plusieurs années sous différentes lumières. L’artiste a utilisé une technique de tissage, soit la même image imprimée deux fois et entremêlée.

Le Datcha Project projet spécifique initié par Melik Ohanian en 2005. Ce projet consiste en un lieu créé par l’artiste, où des personnes d’horizons et de cultures différents sont invitées à partager un moment dans un village Arménien. Qualifié «zone de non production», chacun y est convié à partager la temporalité de ce lieu sans programme, ni scénario. Tout élément, représentation directe ou trace produite sur ce qui s'y déroule n'est présenté au public qu'avec un délai temporel de 5 ans. Ainsi le spectateur est invité à devenir, par un jeu de déplacements, le témoin privilégié de cette zone protégée.

— Ami Barak (extrait du livret de l'exposition Stuttering au CRAC de Sète, 2014)

Datcha Project — From ... (Weaving Small) 

From… is one of the first images of the Datcha Project ever exposed since its creation. More specifically, it represents the same point of view observed over the years and with different light conditions. The artist used a weaving technique to create te image; the image has been printed two times, cut and the two prints interwoven.

The Datcha Project project was started by Melik Ohanian in 2005. This project consists of a place created by the artist, where people from different backgrounds and cultures are invited to share a determined time in an Armenian village. Considered as a Zone of No Production, everyone is asked to share the temporality of this place without a pre-established plan or scenario. All direct forms of representation or documents produced during that time is presented to the public with a time lag of 5 years. 

— Ami Barak (extract from Stuttering's booklet at CRAC in Sète, 2014)

Datcha Project — From ... (Weaving Small)  

Datcha Project

Datcha Project

52 / 52

Selection